Sunday, October 2, 2011

.SABAR, SENYUM, MASALAH.

alhamdulillah...

malam ni..nk cakap sal sabar, senyum, masalah...semua orang pasti mengalami semua tu kan..dan saya juga tak terlepas rasa semua tu..normal bagi kita sebagai manusia.

S A B A R
- salah satu sifat yang yang perlu ada dalam diri kita kan. betul tak...saya hanya pegang satu ungkapan yang saya jumpa masa saya baca majalah SOLUSI iaitu  SABAR ITU INDAH. tu je kata2 yang saya  sering pegang...walau kadang ada jugak saya terbabas.(maaf kata2 xbrape sopan). jadi pegang la kata2 tu...saya temui kemanisanya...alhamdulillah...bkn senang nk buat tp saya ajar diri saya.

SENYUM
sapa yang tak suka senyum? sila angkat tangan..hihi...senyumlah walau kita ade berjuta2 masalah...dan senyum lah kerana kita berjaya untuk melindungi  diri kita yang penuh dengan masalah. senyum lah sebab kita ada ALLAH yang sentiasa bersama kita..tak kira susah,senang,sedih sebab DIA sentiasa ada ngan kita.

MASALAH
- semua orang ada masalah..saya pon ade jugak..mungkin setiap orang ade pelbgai masalah, tp jgn biar masalah menganggu kita. selesai baik2...insyaALLAH...dan jangan lupa...mintalah padaNYA..pasti DIA akan membantu...YAKIN lah....

ingatlah: ALLAH sentiasa ada dengan kita
             SABAR ITU INDAH...
             SENYUM ITU PENGUBAT HATI



by yana liyana

2 comments:

  1. ni artikel ni utk sape erk?? tbe2 trase lak.. hehe thz kak, nsht ni..

    ReplyDelete