Sunday, April 17, 2011

..penghujung semesta tiba jua....

tinggal dua minggu lagi semesta 2 ni akan tamat...xsabar nk blik kg...rindu untuk jumpe bonda yang terchenta...xlupe jugak  abah..adik2...n kucing2 yang tersayang...tp sebelum tu...kene biskan exam dulu...tinggal 3 paper lagi..insyaALLAH..akan buat yang terbaek...thanks to bonda yang tercinta sbb bg nasihat dan semangat yang membuatkan saya melupakan sebentar segala masalah..doamu amat bermakna bagiku...xlupe jugak buat "dia" yang banyak membantu..dan kawan-kawan....yang paling utama sekali...syukur kepada ALLAH kerana diberi kesihatan yang baik sepanjang minggu exam ni...

semesta ni sekejap je berlalu...dan ini adalah semesta pertama di bumi UKM....yang menjadi medan untuk menuntut ilmu..menyambung kembali perjuangan yang seakan mahu ke penghujungnya..tetapi..bermula semula dari awal..mungkin ada hikmahnya..dan disini...pertemuan dengan rakan seperjuangan yang baru..yang seakan sebuah keluarga yang baru dibumi UKM ini..syukur..kehadiran saya diterima dengan baek..disini juga pertemuan dengan kawan2 yang baru yang min, k.aiman, ain, umie, mas, ika dan kwn2 lain...disini jua terciptanya memori yang baru akan tercipta (macm lagu pulak)...insyaALLAH..

bukan niat hati ingin lupakan tempat yang lama...tp..tempat  yang lama menyimpan seribu satu cerita yang ingin saya lupe...kalau boleh ingin saya luputkan dalam ingtan saya..tersangat ingin...

sedikit demi sedikit akan saya lupakan semua itu..hati saya bertekad...kenangan lama xguna saya ingatkan..dan akan saya gantikan dengan yang baru yang penuh dengan warna warni seperti pelangi..insyaALLAH....ALLAH tahu apa yang terbaek untuk hambaNYA...dan saya akui itu...

hidup ini penuh dengan liku-liku yang kita sendiri tidak mengetahui bagaimana likunya..namun kita harus hadapinya walaupun hati kita seakan tidak mahu..adakalanya ia akan membuatkan kita tersungkur dan berputus asa...namun yakinlah ALLAH akan membantu dan ganjaran yang besar akan menanti jika kita sabar dalam menempuhi liku-liku itu...usah mengeluh tetapi sabarkan hati...


kita yang mencorakan bagaimana kehidupan kita..
bukan orang lain....



No comments:

Post a Comment