Wednesday, April 27, 2011

:andai ia terjadi:

andai waktu bisa diundur
mahu saja aku buang 
kenangan itu
kenangan mengenali 
dirimu
siapalah aku dimatamu
hanya seorang insan
yang penuh kekurangan
berbanding dirimu 
yang begitu sempurna
segalanya.

andai waktu bisa di undur
mahu sahaja 
aku buang semua kenangan itu
kerana ia begitu indah
namun terlalu menyakitkan
namun apa dayaku
ia tetap segar di ingatan
kata-katamu
ibarat belati
yang melukan hati
namun
aku lupakan dan biarkan ia
mungkin bagi dirimu
ia hanya perkara biasa
namun bagi 
aku
ia terlalu 
memberi seribu satu pengertian
mungkin aku tidak
layak untuk disampingmu
mungkin tiba masanya
untuk aku
membiarkan semua ini
namun
aku tidak sekuat dirimu
yang tegar
membuat semua ini

andai waktu bisa diundur
sedikit pun aku 
tidak mahu 
semua ini tercipta
namun
dirimu senang untuk melupakan ia
dan seharusnya aku juga
belajar melupakan semua ini
duhai hati
bersabarlah
ini ujian buatmu
tabahlah

 (^________^)

:terima kasih kepada garfield yang rajin:
:nasihat mu ibarat semangat buat 'si panda':
:garfield si rajin...nasihat kamu buat 'si panda' sangat bermakna:
:                 THANKS                       :

No comments:

Post a Comment